SoP Civil Eng, просьба оценить логику (и ошибки языка)

Свои творения - на суд общественности

Модератор: Max

DiaNa
Сообщения: 9
Зарегистрирован: Чт дек 22, 2011 2:02 pm

SoP Civil Eng, просьба оценить логику (и ошибки языка)

Непрочитанное сообщение DiaNa » Сб дек 07, 2013 4:32 pm

Уважаемые форумчане,
Так как я хочу подать документы еще и на Civil Eng, мне снова нужна ваша помощь: необходима критика :write: И чем жестче, тем лучше, ибо если это сделаете не вы, то сделает ВУЗ. И варианта что-либо исправить уже не будет :impossible: И, конечно, главный вопрос: если бы вы сидели в приемной комиссии, захотели бы вы меня взять после прочтения?
Для удобства вставляю и копипаст, и прикрепленный файл ворда.
(да, пара слов обо мне, если из текста будет непонятно: училась я на Менеджменте организации кафедры Экономики в Самаре. Работаю 3 года тестировщиком ПО в двух проектах для логистических компаний, где мы исследуем в том числе и всякие стоимости пробегов тягачей, какие ресурсы выгоднее всего назначить на заказы, KPI (key performance indicators), анализ опций планирования-чтобы на заявки клиентов подбирались самые выгодные ресурсы)

no more than 500 words (не обращайся внимание, именно для этого ВУЗа потом обрежу), regarding your educational objectives and addressing the following topics:
1) Why you have selected the area of specialty,
2) How it relates to your educational and/or professional background,
3) Describe relevant work experience, including research or TA,
4) What type of career you will seek after graduation,
5) Why you are applying to the Civil Engineering Department at the *** University. Please be sure to include your name at the top of the document.

Statement of Purposes

Some people always know what they want to become. But sometimes one small event leads to career choosing how it happened to me.
About five years ago, being a sophomore majoring in Economics I went to the Freight Transporting Company to order a few pallets of wine from Georgia for my mother’s birthday. The delivery turned out to be more expensive than I expected so I asked the clerk why prices are so high. However, he can not explain it to me so I paid requested fee and left all wondering what factors affect transportation prices. This subject appeared to be all complicated and twisted so my first self-research on this matter took a few months and as more information I found as eager I became to learn more. Surprisingly, the transportation cost depends on whole bunch of factors like urgency of delivery, type, weight and measure of cargo, truck and trailer’s availability, bordering countries, required trailer type, special delivery conditions. Lots of publications in scheduling planning in urban pick-up and delivery system made it clear that the topic is of current interest and many things can be discovered in the future. Though, I proceeded with my current studies of Economics keeping in mind that one day I can devote all of my time to investigation the principals of transportation logistics.
After completion of “challenge A: to get specialist degree in Economics with honors” I was free to start my further digging into transportation logistics on full time base. Search for the innovative research companies in Russia I was lucky to stumble upon the Smart Solutions software engineering company. One of the company’s mission is to develop solutions for logistic companies in Russia and abroad. This is how I started working on “challenge B: applying economic knowledge at the edge of logistics research”. The project I have been assigned to is called Multi-agent Real Time Logistics Scheduling System SmartLogistics. Our system dynamically schedules the orders on the resources (drivers, trucks, trailers, ferries, trains) in the real time and constantly searches for the best resources option until the user sets up actual times of Loading and Unloading operations. It can work in FTL (full truck loading) or LTL (less than truck loading) mode. SmartLogistics is able to behave as a logistician and in the same time as an economist. Immediate response to important events such a resource unavailability are supported by the system so the orders get replanned to different set of resources. There is an interaction with clients, managers and drivers over the Internet or cell phones to coordinate decision-making process. My day to day tasks consist of customer data analysis, planning results processing, search for better algorithms for adaptive planning and KPIs calculation. The best part is that my duties involve big portion of economical knowledge gained in the university. The process is organized in a following way: when the data comes from particular client I analyze it, get clear view on how pick up-delivery business process is set up, input the data into the system’s database through scripts and run the planning module with their data. The results are amazing since the empty runs of the resources to pick up location considerably reduce which allows to execute more customers’ orders, diminish expenses and fuel emission and thus brings improvements to environmental situation.
I work for 3 years in this field and there is still much discoveries ahead of me. The researchers in SmartSolutions and around the world try to find answers to problems like “is it better to schedule direct route for FTL transportation or convoluted route for LTL with multiple consolidation of the cargoes”, “the trailer types requirements for the different cargoes in LTL transportation”, “how to organize packages with the cargoes inside the trailer in LTL transportation”, “to execute one expensive order or few consolidated low-cost orders when there is lack of resources”. In addition, there is a pleiad of dependant questions like “on-board GPS navigation”, “safety behind the wheels”, “how huge should be the fleet to execute certain amount of incoming orders”. Taking everything into account, “challenge C: to get a PhD degree in Civil Engineering in the field of Transportation” in the *** University seems like perfect way to grow.
There are clear reasons for me to apply to graduate school. I have to admit one-sidedness of my workskills and of my education due to several reasons. On the one hand, I am learning within a single company and directly from practice. In spite of the fact that there are many experts in Transportation Engineering in Russia, the Logistics is relatively young so business processes in Russian companies are not set well compared to the countries with a long term Logistics industry like America. It makes a lot of sense to sequentially study the IT areas of Russia and the United States which are two major powers with rich information and human potential, and a lot of room for growth. The IT industry of these two countries should be studied as a whole, and I intend to do just that.
On the other hand, I often feel the need to systematize my knowledge of Transportation Engineering likely due to the fact that I received a specialist degree in Economics. I still lack a broad and up-to-date knowledge in Transportation Engineering thus it may limit my value as a professional.
Moreover, I am convinced that personnel matters. The more educated engineers in Transportation my country has, the more reliable and stable urban pick-up and delivery system will be and the more effective and extensive the Logistics industry will become. I want to be one of those educated and creative-thinking professionals working for the benefits and for the prosperity of their country. I believe that I can grow professionally and that I have to do this because I possess the necessary knowledge in the subject area and the creative thinking needed to find ways to improve principles of Logistics.
Also, successful development of Logistics provides the basis for the country's economic growth and makes the country competitive in foreign relationships. Undoubtedly, government, culture, education, health care are also very important and they need to be studied, but they all partly rely on Civil Engineering in general and on Logistics in particular.
All in all my goal from now on is to become a part of research group of professor Anne Goodchild since her research interest are very similar to mine. With a Ph.D. degree I intend to get a position of a Postdoctoral researcher in Russian Department of Transportation. If I get accepted I feel there would be a mutual benefit as I will obtain a high level of civil engineering education which allows me to perform better duties at my workplace. The University in return will get a research assistant with real logistics experience mixed with economical knowledge who might come in handy for a professor.
У вас нет необходимых прав для просмотра вложений в этом сообщении.

Аватара пользователя
Десятник-аспирант
Сообщения: 499
Зарегистрирован: Сб янв 14, 2012 1:26 pm
Откуда: Бандерштадт -> Москвабад -> Columbia SC

Re: SoP Civil Eng, просьба оценить логику (и ошибки языка)

Непрочитанное сообщение Десятник-аспирант » Сб дек 07, 2013 7:30 pm

Freight TransportATION Company, ну или Delivery Service Company, если это типа Грузовозофф или Федекса.
I asked the clerk why THE prices WERE so high - согласование времён.
However, he COULD not explain it to me so I paid THE requested fee and left - то же.
as more information I found as MORE eager I GREW to learn more.
Surprisingly, the transportation cost depends on whole bunch of factors like... - спасибо, кэп :D . Для тех, кто это будет читать, эти элементарные вещи сюрпризом ведь не будут. Поэтому I was surprised having learned that the transportation cost ...
the topic is of A current interest
all my time (без of) - time это uncountable noun.
to investigatE the principals/to investigation OF the principals
to get (A, или ТНЕ, не помню, поэтому лучше MY :) ) specialist degree
SearchING for the innovative research companies in Russia I was lucky
One of the company’s missionS
in the real time - а вот тут наоборот без the, это устойчивое выражение
such aS resource unavailability
the orders get replanned to - rescheduled имхо лучше по смыслу, хотя может я просто не в теме
to coordinate THE decision-making process
organized in THE following way
get A clear view
there ARE still MANY discoveries/there is still much discoverY - это слово both countable & uncountable
when there is A lack of resources
compared to the countries ... like America - садись, два - нету такой страны :P. Нет, в разговоре они конечно говорят Америка, но в письменной речи почти не встречается, по-моему. Пишут the US/USA/United States.
lot of SPACE for growth.
of THE professor Anne Goodchild's research group

Теперь по содержанию замечания.
in Russian Department of Transportation - лично я сторонник того, чтобы в сопе не указывать, будешь ли ты возвращаться в Россию или останешься в Америке. У обеих идей есть сторонники и противники среди профессоров. А тебе ведь надо всем угодить.
Taking everything into account, “challenge C: to get a PhD ... in the *** University seems like perfect way to grow. - из вышесказанного этого не следует. Ты просто перечислила актуальные проблемы и всё. Надо было хотя-бы добавить, что эти и другие проблемы, например, интенсивно изучются в группе вашего профессора ХХХ, поэтому я хочу поступать именно в ваш университет.
I still lack a broad and up-to-date knowledge in Transportation Engineering thus it may limit my value as a professional. - и зачем эту антирекламу о себе писать? Чтобы подумали, зачем ты им нужна вообще? Напиши, например, I believe, that by filling my academic gaps with a broad and up-to-date knowledge in Transportation Engineering I will drastically improve myself as a specialist.
ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Аватара пользователя
Cipochka
Сообщения: 832
Зарегистрирован: Пт май 22, 2009 2:57 am
Откуда: Новороссийск - Buffalo, NY

Re: SoP Civil Eng, просьба оценить логику (и ошибки языка)

Непрочитанное сообщение Cipochka » Сб дек 07, 2013 9:12 pm

мне кажется что сформулированные вами задачи немного не из сферы исследования, по-интереснее их надо как-то написать
The researchers in SmartSolutions and around the world try to find answers to problems like “is it better to schedule direct route for FTL transportation or convoluted route for LTL with multiple consolidation of the cargoes” какой-то не очень исследовательский вопрос, может они старались найти компромис между скоростью ии ценой?, “the trailer types requirements for the different cargoes in LTL transportation”наиболее эффективное использование трансопртных мощностей, “how to organize packages with the cargoes inside the trailer in LTL transportation”тоже надо бы добавитьчто-то вроде - разработка оптимальных алгоритмов загрузки чего-нибудь там для сокращения времени обработки и максимизации использования чего-то там, “to execute one expensive order or few consolidated low-cost orders when there is lack of resources”это было в первом вопросе. In addition, there is a pleiad of dependant questions like “on-board GPS navigation”, “safety behind the wheels”, “how huge should be the fleet to execute certain amount of incoming orders”.
тут не связано, почему вдруг взяв все эти вопросы на заметку мы приходим к новому испытанию?
Taking everything into account, “challenge C: to get a PhD degree in Civil Engineering in the field of Transportation” in the *** University seems like perfect way to grow.
There are clear reasons for me to apply to graduate school. I have to admit one-sidedness of my workskills and of my education due to several reasons. On the one hand, I am learning within a single company and directly from practice. мне кажется, что тут наоборот надо отметить. что работая в логистики имелась возможность получать опыт в самых разнообразных транспортных оптимизационных задачах In spite of the fact that there are many experts in Transportation Engineering in Russia, the Logistics is relatively young so business processes in Russian companies are not set well compared to the countries with a long term Logistics industry like America. а вот дальше я не поняла немного. Вы из Транспорта перешли на ITи по пути вспоминаете логистику, не обосновывая почему все эти науки должны быть упомянутыIt makes a lot of sense to sequentially study the IT areas of Russia and the United States which are two major powers with rich information and human potentialзаявление очень скользкое, сложно обосновываемое, может лучше сказать, что Россия, так же как и США большая по размеру, что делает многие транспортные вопросы схожими? и что есть чему у них (у американцев) поучиться? а то ваша связка России и США мне кажется сомнительной, and a lot of room for growth. The IT industry of these two countries should be studied as a whole, and I intend to do just that. вы точно имели в виду именно IT?
On the other hand, I often feel the need to systematize my knowledge of Transportation Engineering likely due to the fact that I received a specialist degree in Economics. I still lack a broad and up-to-date knowledge in Transportation Engineering thus it may limit my value as a professional.
...
All in all my goal from now on is to become a part of research group of professor Anne Goodchild since her research interest are very similar to mine. мне кажется, что надежней упоминать пару, тройку профессоров, если их сферы совпадают, один - малова-то. Вдруг на "предварительном отборе" приемная комиссия отберет для Анны слишком много потенциальных студентов, а так как вас больше определить некуда, просто откажутWith a Ph.D. degree I intend to get a position of a Postdoctoral researcher in Russian Department of Transportation. где вы будете работать?

касаемо Anne Goodchild - добавьте в SOP слова container, multimodal, optimization of terminal handling, global / regional supply chain - это по темам ресеча выбранного вами профессора и при этом из вашего опыта - fit однако!
встретимся в Диптауне... все ИМХО

victor_a
Сообщения: 429
Зарегистрирован: Ср авг 18, 2010 4:31 am
Откуда: Pennsylvania, US

Re: SoP Civil Eng, просьба оценить логику (и ошибки языка)

Непрочитанное сообщение victor_a » Пн дек 09, 2013 1:05 am

DiaNa писал(а):.
Вообщем, пока что хрен с редькой =) Текста много, а хорошего о вас -- мало. Хорошее -- это какие хорошие вы проекты сделали (вбили данные и погоняли скрипты -- это не звучит достойно, точнее не звучит как research). Избавляйтесь от всей левоты, почитайте примеры коротких и очень содержательных SOP тут и на caltech'овском сайте Лукиной. Интересно, что вы сделали (какой вы хороший), планируете сделать, почему это важно (fit by interests). Короче, совершенствуйте =)

> Statement of Purposes
Purpose или Purposes? Как универ называет?

> Some people always know what they want to become.
Some people have always known what they want to do. ?

> But sometimes one small event leads to career choosing how it happened to me.
Не очень хорошо начинать предложение с but. Sometime иногда можно выделить запятыми,
особенно в такой вводной позиции. Но можно и без них. Small event -- в каком смысле
маленький? По длительности, по значению? But в этом предложении не совсем логически
следует из предыдущего предложения; некоторые люди знают чем заняться, (а некоторые
нет) -- но вместо некоторые нет, вы пишите о каком-то евенте.

> About five years ago
Насколько важно читателю знать, что это приключилось около пяти лет назад, а не
просто five years ago? Взвешивайте каждое слово. А касательно фактической точности,
http://www.cartoonstock.com/lowres/educ ... o0619l.jpg

> About five years ago, being a sophomore majoring in Economics
Запятую после Economics можно влепить.

> order a few pallets of wine from Georgia for my mother’s birthday
Тут уже начинает захватывать дух =))

> However, he can not explain it to me
could not?

> he can not explain it to me so I
запятая перед so

> complicated and twisted so my first self-research
запятая перед so; что такое self-research?

> and as more information I found as eager I became to learn more
the more I have been learning/discovering, the more eager I have been becoming/getting to learn more
(либо проще в past simple)

> cost depends on whole bunch of factors like urgency of delivery
depends on a multitude of factors, such as urgency of delivery
(whole bunch звучит как-то неформально)

> Lots of publications in scheduling planning
У оптимизаторов, scheduling и planning -- синонимы.

> many things can be discovered in the future
in future

> I can devote all of my time to investigation the principals of transportation logistics.
to investigate the principles или to investigation of the principles...

> on full time base
on a full-time basis

> Search for the innovative research companies in Russia I was lucky
Having searched или Searching; запятая перед I

> to stumble upon the Smart Solutions
удостоверьтесь что англоязычные тоже в курсе, что "споткнуться о" можно транслировать как "найти"
Более общо, никогда не переводите русские идиомы на англ word-for-word; они могут не понять (хотя могут и понять в нек случаях =))

> One of the company’s mission is
missions

> in Russia and abroad
все компании либо в рф либо вне; зачем этот хвост?

> The project I have been assigned to
Почему именно вас _назначили_? Почему не просто I worked at? 1) Лишняя инфа ни к чему 2) Предпочитайте актив пассиву (так оно почему-то более убедительно читается; в лоб, так сказать)

> (drivers, trucks, trailers, ferries, trains)
старайтесь писать SOP без скобок (и формул =)); можно such as; можно вообще выкинуть -- длинные SOP не любят =)

> in the real time
in real time

> he best resources option
the best resource option

> FTL (full truck loading) or LTL (less than truck loading) mode
Сначала развернуто, потом аббрев в скобках, и только если намечается reuse.

> SmartLogistics is able to behave as a logistician and in the same time as an economist
SmartLog can work as a logistician and(,) at the same time(,) an economist.

> Immediate response to important events such a resource unavailability are supported by the system so the orders get replanned to different set of resources.
не понимать это предложение

> gained in the university
at the university

> when the data comes from particular client I analyze it
запятая перед I

> results are amazing since
запятая перед since

> empty runs of the resources to pick up location considerably reduce which allows
reduce что?

> I work for 3 years in this field
I have been working for three years
(время; не юзайте цифирь в письме, кроме очень специальных случаев типа года, сумм денег, и т.п.)

> I have to admit one-sidedness of my workskills
Зачем опять лишняя инфа? (While )My skills are ... А лучше вообще не писать такого в эссе. У комиссии не должно быть и тени сомнения, что вы -- отличные кандидат. Хотя, тут я не эксперт.

>>> юзайте запятые в сложноподчиненных предложениях

> countries with a long term Logistics industry like America
нет такой страны America. Есть the United States (of America).

> It makes a lot of sense to sequentially study
То, что это makes a lot of sense должно быть понятно без прописывания этой фразы; убирайте все лишнее.

> systematize
organize?

> I believe that I can grow
I am convinced that ... (больше уверенности в себе =))

> I have to do this because I possess the necessary knowledge
Вас заставляют делать это? Вы вынуждены?

> All in all my goal from now on
All in all,
почему from now on?

> her research interest are
interests

> If I get accepted I feel there would be a mutual benefit as I will obtain a high level of civil engineering education which allows me to perform better duties at my workplace.
1) сложно; не понять 2) feel -- все филингз долой из SOP

> The University in return will get a research assistant with real logistics experience mixed with economical knowledge who might come in handy for a professor.
Зачем это предложение? Они не знают, что вы у них можете RAшить? Также, "in return" -- как на базаре =)

Аватара пользователя
Cipochka
Сообщения: 832
Зарегистрирован: Пт май 22, 2009 2:57 am
Откуда: Новороссийск - Buffalo, NY

Re: SoP Civil Eng, просьба оценить логику (и ошибки языка)

Непрочитанное сообщение Cipochka » Пн дек 09, 2013 8:19 am

Поддерживаю комментарий на счет "истории жизни". Я не вижу в них особый смысл. Крайне сложно придумать такую историю, которая бы вписывалась в форм SOP. Но практически все вставляют такие истории. Данный SOP - пример рассказа об апликанте. А должно быть - рассказ об аплтиканте, который подходит для этой программы. Надо больше фактов, меньше лирики и размышлений о том что вы думаете и о чем мечтаете.

Я про технические специальности, возможно гуманитариям как раз надо показать творческую составляющую. Поэтому гуманитарии, не кидайтесь в меня камнями пожалуйста, если очень не согласны.
встретимся в Диптауне... все ИМХО

DiaNa
Сообщения: 9
Зарегистрирован: Чт дек 22, 2011 2:02 pm

Re: SoP Civil Eng, просьба оценить логику (и ошибки языка)

Непрочитанное сообщение DiaNa » Ср дек 11, 2013 9:39 am

Господа, что ещё ненужного осталось? Это всё ещё выглядит как "жизнеописание, причём конкретного описания рисёрча мало"? Я вроде бы учла все замечания (ещё раз спасибо за них).

Statement of Purpose

My interest for Freight and Logistics arose when the clerk told me the prices for delivery to the neighboring country. Lots of publications in optimal planning in urban pick-up and delivery system made it clear that the topic is of a current interest and many things can be discovered in future. Now I am in the research team which develop algorithms for planning the orders on the vehicles along with the optimal infrastructure creation. My nearest objective is to get accepted to the Ph.D. degree in the University of Washington to conduct the research in Logistics and to share my knowledge in a position of teaching assistant with undergraduate students.

After completion of “challenge A: to get my specialist degree in Economics with honors” I was free to start my further digging into transportation logistics on a full time basis. Searching for the innovative research companies in Russia, I was lucky to stumble upon the Smart Solutions software engineering company. One of the company’s missions is to develop solutions for logistic companies around the world. This is how I started working on “challenge B: applying economic knowledge at the edge of logistics research”. The project I work at is called Multi-agent Real Time Logistics Scheduling System SmartLogistics. Our system dynamically schedules the orders on the resources in real time and constantly searches for the best resource option until the user sets up actual times of Loading and Unloading operations. The algorithms of planning depend on particular client and his business-case scenarios. The system considers multitude of factors, such as urgency of delivery, type, weight and measure of cargo, truck and trailer’s availability, bordering countries, required trailer type, special delivery conditions, drivers shifting, the transportation routes, the required pick-up and delivery time, the third party logistics. SmartLogistics can work as a logistician and, in the same time, an economist. The system immediately responds to important events such as resource unavailability, so the assigned orders get rescheduled to different set of resources. There is an interaction with clients, managers and drivers over the Internet or cell phones to coordinate the decision-making process. My day to day tasks consist of customer data analysis, planning results processing, search for better algorithms for adaptive planning and KPIs calculation. The best part is that my duties involve big portion of economical knowledge gained at the university. The results are amazing, since the empty runs of the resources considerably reduce which allows to execute more customers’ orders, diminish expenses and fuel emission and thus brings improvements to environmental situation. The first version of the system is successfully implemented in few russian companies.

I have been working for three years in this field and there are still many discoveries ahead of me. The researchers in SmartSolutions and around the world try to find answers to problems like “high speed of the delivery vs low transportation cost”, “compromise between the number of fleet increase, resource utilization and number of orders”, “development of optimal trailer loading algorithms to reduce processing time and maximize the use of trailer capacity”, “the execution of one expensive order via FTL vs the execution of few consolidated low-cost orders via LTL”, “the minimizing of empty runs to the pick-up location”. In addition, there is a pleiad of dependant questions like “on-board GPS navigation”, “safety behind the wheels”, “the optimal routes for transportation”. These and other problems have been intensively studied in the professor Anne Goodchild’s research group in the University of Washington. Taking everything into account, “challenge C: to get a PhD degree in Civil Engineering in the field of Transportation” in this university seems like perfect way to grow.

There are clear reasons for me to apply to graduate school. On the one hand, work in logistics company gave me the opportunity to gain experience in a wide variety of the transport optimization problems. I intend to study the Logistics areas of Russia and the United States since these two countries are large in size thus there are similar transport issues.

On the other hand, I often feel the need to organize my knowledge of Transportation Engineering likely due to the fact that I received a specialist degree in Economics. I believe, that by filling my academic gaps with a broad and up-to-date knowledge in Transportation Engineering I will drastically improve myself as a specialist.

Moreover, I am convinced that personnel matters. The more educated engineers in Transportation a country has, the more reliable and stable urban pick-up and delivery system will be and the more effective and extensive the Logistics industry will become. I want to be one of those educated and creative-thinking professionals working for the benefits and for the prosperity of their country. I am convinced that I can grow professionally, since I possess the necessary knowledge in the subject area and the creative thinking needed to find ways to improve principles of Logistics.

Also, successful development of Logistics provides the basis for the country's economic growth and makes the country competitive in foreign relationships. Undoubtedly, government, culture, education, health care are also very important and they need to be studied, but they all partly rely on Civil Engineering in general and on Logistics in particular.
All in all, my goal is to become a part of the professor Anne Goodchild’s research group since her research interests in the container ports, in the optimization of the terminal handling, in the global supply chain are very similar to mine. My research interests also fit the interests of Ed McCormack and Yinhai Wang. With a Ph.D. degree I intend to get a position of a researcher in Department of Transportation. If I get accepted, there could be a mutual benefit as I will obtain a high level of civil engineering education which allows me to perform better duties at my workplace. The University will get a research or teaching assistant with real logistics experience who might come in handy for a professor or for teaching the undergraduate students.

Аватара пользователя
Lyu
Forum Admin
Сообщения: 1160
Зарегистрирован: Вт дек 07, 2010 3:05 pm
Откуда: Samara, Russia -> Riverside, CA

Re: SoP Civil Eng, просьба оценить логику (и ошибки языка)

Непрочитанное сообщение Lyu » Ср дек 11, 2013 7:27 pm

Предыдущий вариант (как и обсуждение) я не читала, комментирую только последний вариант.

>>Now I am in the research team which develop
developS, и вроде бы не "which", а "that"
>>My nearest objective is to get accepted to the Ph.D. degree in the University of Washington
Не degree, а program. Да и по-моему уж слишком конкретно сказано про университет, я бы опустила название.
>>The algorithms of planning depend on particular client and his business-case scenarios
Я думаю, "their"
>>The system considers multitude of factors...
Мне показалось странным, что одни факторы идут без "the", другие - с "the".
>>KPIs calculation
Непонятно, что это такое. Напиши, может быть, полностью (без сокращения)?
>>russian
Обязательно с заглавной буквы
>>The researchers in SmartSolutions and around the world try to find answers to problems like ...
Я не поняла, зачем здесь это длинное перечисление, да ещё и темы записаны в кавычках. Может быть, просто привести пару-тройку примеров и сказать, чем ты хочешь заниматься?
>>FTL ... LTL
Это точно хорошо известные сокращения? Я, например, не знаю, что это такое.
>>seems like perfect way to grow.
Мне не нравится "seems like". Во-первых, лучше не писать "seems", "I believe" и т.д., лучше говорить "I am sure" или "I am confident". Во-вторых, само "seems like" выглядит скорее разговорным, нежели академичным выражением. И "to grow" мне тоже не оч нравится..
>> drastically improve myself as a specialist
Мне не очень нравится всё выражение, и я бы лучше сказала "professional" или "highly qualified professional"
>>Ed McCormack and Yinhai Wang
Надо добавить Dr. или Prof. По-моему, профессора не любят, когда их упоминают без титула. По крайней мере, я всегда пишу Dr. или Prof. в любой, даже "около официальной" переписке
>> With a Ph.D. degree I intend to get a position of a researcher in Department of Transportation.
Что это такое? Остатки старого SoP? :) Какой департмент, где? Зачем это писать здесь?
>>who might come in handy for a professor or for teaching
"Удобный"? По-моему, какое-то неподходящее слово...

В целом, мне этот СоП гораздо больше нравится, чем любые предыдущие варианты! Большое спасибо всем, кто критиковал его (не зря, значит, я уговорила автора выложить его на "Градусе"!). Хотя, пожалуй, есть ещё моменты, которые надо бы поправить, но "воды" и биографии стало в разы меньше, что мне определённо нравится. Молодец.

DiaNa
Сообщения: 9
Зарегистрирован: Чт дек 22, 2011 2:02 pm

Re: SoP Civil Eng, просьба оценить логику (и ошибки языка)

Непрочитанное сообщение DiaNa » Чт дек 12, 2013 4:47 am

>> Может быть, просто привести пару-тройку примеров и сказать, чем ты хочешь заниматься?

Могу ли я так сказать и в том ли месте я это вставила (выделено CapsLock):
All in all, my goal is to become a part of the professor Anne Goodchild’s research group since her research interests in the container ports, in the optimization of the terminal handling, in the global supply chain are very similar to mine. My research interests also fit the interests of Ed McCormack and Yinhai Wang. ALONG WITH THE RESEARCH TEAM I COULD PARTICIPATE IN FINDING SOLUTION FOR THE MINIMIZING OF EMPTY RUNS TO THE PICK-UP LOCATION AND FOR OTHER URGENT PROBLEMS.With a Ph.D. degree I intend to get a position of a researcher in Department of Transportation. If I get accepted, there could be a mutual benefit as I will obtain a high level of civil engineering education which allows me to perform better duties at my workplace. The University will get a research or teaching assistant with real logistics experience who might come in handy for a professor or for teaching the undergraduate students.

>>seems like perfect way to grow. Мне не нравится "seems like". Во-первых, лучше не писать "seems", "I believe"

Лучше?
Taking everything into account, “challenge C: to get a PhD degree in Civil Engineering in the field of Transportation” in this university IS THE PERFECT PATH FOR ME.

>>Ed McCormack and Yinhai Wang. Надо добавить Dr. или Prof.

Так? Не надо ли сокращать титулы?
My research interests also fit the interests of RESEARCH ASSISTANT PROFESSOR Ed McCormack and PROFESSOR Yinhai Wang.

>> With a Ph.D. degree I intend to get a position of a researcher in Department of Transportation. Что это такое? Остатки старого SoP? :) Какой департмент, где? Зачем это писать здесь?

Затем, что следует писать, где конкретно планируешь работать в ближайшие цать лет, ну вот, я буду исследователем в транспортном департаменте, что плохого? Посоветуй тогда, плиз, на что поменять?

>>who might come in handy for a professor or for teaching "Удобный"? По-моему, какое-то неподходящее слово...

Тогда перефразируй, плиз!

В целом, мне этот СоП гораздо больше нравится, чем любые предыдущие варианты!
thanks a lot :give_rose:

Аватара пользователя
Cipochka
Сообщения: 832
Зарегистрирован: Пт май 22, 2009 2:57 am
Откуда: Новороссийск - Buffalo, NY

Re: SoP Civil Eng, просьба оценить логику (и ошибки языка)

Непрочитанное сообщение Cipochka » Чт дек 12, 2013 7:51 am

>> With a Ph.D. degree I intend to get a position of a researcher in Department of Transportation. Что это такое? Остатки старого SoP? :) Какой департмент, где? Зачем это писать здесь?

Затем, что следует писать, где конкретно планируешь работать в ближайшие цать лет, ну вот, я буду исследователем в транспортном департаменте, что плохого? Посоветуй тогда, плиз, на что поменять?
Ну расскажи уже нам в транспортном департаменте чего ты собираешься работать! Департамент о часть чего-то, сам по себе - не бывает.
встретимся в Диптауне... все ИМХО

Аватара пользователя
Lyu
Forum Admin
Сообщения: 1160
Зарегистрирован: Вт дек 07, 2010 3:05 pm
Откуда: Samara, Russia -> Riverside, CA

Re: SoP Civil Eng, просьба оценить логику (и ошибки языка)

Непрочитанное сообщение Lyu » Чт дек 12, 2013 1:46 pm

DiaNa писал(а):>> Может быть, просто привести пару-тройку примеров и сказать, чем ты хочешь заниматься?

Могу ли я так сказать и в том ли месте я это вставила (выделено CapsLock):
All in all, my goal is to become a part of the professor Anne Goodchild’s research group since her research interests in the container ports, in the optimization of the terminal handling, in the global supply chain are very similar to mine. My research interests also fit the interests of Ed McCormack and Yinhai Wang. ALONG WITH THE RESEARCH TEAM I COULD PARTICIPATE IN FINDING SOLUTION FOR THE MINIMIZING OF EMPTY RUNS TO THE PICK-UP LOCATION AND FOR OTHER URGENT PROBLEMS.With a Ph.D. degree I intend to get a position of a researcher in Department of Transportation. If I get accepted, there could be a mutual benefit as I will obtain a high level of civil engineering education which allows me to perform better duties at my workplace. The University will get a research or teaching assistant with real logistics experience who might come in handy for a professor or for teaching the undergraduate students.
Мне несколько моментов не нравится:
1) "my goal is" слишком сильно в контексте желания попасть к определённому профу, особенно если после этого ты указываешь ещё и других профессоров. "my goal is" может быть "get admitted to the Ph.D. program in Civil. Eng.", но не попасть к определённому профу.
2) Предложение про Department of Transportation - это прямо какое-то путешествие во времени. Сначала идёт речь о том, как бы тебе вообще поступить в универ, и тут же ты пишешь в одном предложении, без связок, что ты будешь делать по окончании. Very confusing.
3) "at my workplace" - какой workplace? Ты же не можешь со 100% вероятностью сказать, какой у тебя будет workplace, поэтому не надо так писать.
DiaNa писал(а):>>seems like perfect way to grow. Мне не нравится "seems like". Во-первых, лучше не писать "seems", "I believe"

Лучше?
Taking everything into account, “challenge C: to get a PhD degree in Civil Engineering in the field of Transportation” in this university IS THE PERFECT PATH FOR ME.
Да, лучше.
DiaNa писал(а):>>Ed McCormack and Yinhai Wang. Надо добавить Dr. или Prof.

Так? Не надо ли сокращать титулы?
My research interests also fit the interests of RESEARCH ASSISTANT PROFESSOR Ed McCormack and PROFESSOR Yinhai Wang.
Не уверена. Обычно я сокращаю, но, может быть, это необязательно.
DiaNa писал(а):>> With a Ph.D. degree I intend to get a position of a researcher in Department of Transportation. Что это такое? Остатки старого SoP? :) Какой департмент, где? Зачем это писать здесь?

Затем, что следует писать, где конкретно планируешь работать в ближайшие цать лет, ну вот, я буду исследователем в транспортном департаменте, что плохого? Посоветуй тогда, плиз, на что поменять?
Ну, это надо делать не отдельно стоящим предложением, вырванным из контекста, а написать как-то осмысленно... Для меня, как я уже описала выше, это выглядит путешествием во времени :)
DiaNa писал(а):>>who might come in handy for a professor or for teaching "Удобный"? По-моему, какое-то неподходящее слово...

Тогда перефразируй, плиз!
Ну, хоть какой-нибудь "valuable addition to a research group as well as instructors team for undergraduate students". Вряд ли идеально, но "handy" сюда точно не подходит (ИМХО).

Всегда пожалуйста! :)

Ответить

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и 10 гостей