Lolcat писал(а):пункты
> 1. The subject of a 2002 cover story in Time magazine, the grief that Sylvia Ann Hewlett calls the “crisis of childlessness” has affected a generation of successful people who made career a priority over family. To make matters worse, graduate school has the effect of putting off both family and career.
Люди заводят детей в град скуле, опыт есть. Хотя, в случае single mother или single father, может быть крайне тяжело, но реализуемо.
> 2. Consider the academic hierarchy (see Reason 3), in which prestige matters much more than objective measurements of educational quality. If your university is perceived to be less than prestigious, you will be at a distinct disadvantage on the academic job market regardless of the merits of your work.
Если у вас какая-то отличная работа, то остается только ее пропихнуть, заинтересовать людей. Если есть хорошие communication and presentation skills, то это не проблема. Если ваша работа just OK, то, конечно, люди предпочтут аналог из Stanford (если вы не из Stanford). Ну а с academic job market все тухло, да, тут никто никогда не скрывал =) Но академия — не единсвенный вариант; есть лабы, в т.ч. в индустрии. Можно на крайняк плюнуть на опыт PhD и пойти в не-research — тоже нормальные варианты есть.
> When the supply of workers exceeds the demand for labor, workers' wages tend to fall.
В академии в принципе зарплаты не очень хорошие, независимо от того куда там прут supply/demand. Если хотите денег, идите в индустрию.
> 4. After a while, graduate school begins to limit your options. Working toward a PhD takes so long (see Reason 4) and prepares you for a line of work that is so specific (see Reason 29) that it can leave you unprepared for work outside of academe.
Если заниматься одной _очень_ узкой областью, то да, верно (если под outside of academe понимается не-research; можно заниматься узкими исследованиями в индустрии и иметь хорошие деньги; к лирикам вероятно это не относится)
> 5. You’ll probably have to spend some time as an adjunct in academic purgatory, where the pay is so low and the work is so unstable that it can be a struggle to make ends meet.
См пункт 2. Вероятность того, что вы не попадете в академию выше 95% (число 95 взято с неба, просто чтоб вы понимали характер числа)
> Meanwhile, you will be one of the lucky graduate students to be given a teaching assistantship with an annual stipend of $15,000.
После налогов где-то так и получается, от $14,000 (зажопинка, паблик скул) до $23,000 (бостон, прайват скул). Фелоушипы бывают лучше, но их еще получить надо =)
> 8. The real purpose of the conference is to provide speakers with another line for their CVs, to which they all must add lines constantly
С одной стороны, да, хорошо для CV. C другой, на конференции ты общаешься в коллегами, получаешь новые идеи, и, главнее, пытаешься заинтересовать людей ознакомиться с вашей работой.
> 10. Student evaluations have turned the tables on college instructors. If you are a graduate-student instructor, an adjunct instructor, or a junior faculty member, your continued employment depends upon favorable student evaluations.
Assistant professor обычно просто старается быть помягче со студентами; никакого прогиба нет. Просто нужно стараться учить хорошо, а не как в российских ВУЗах =) Associate professor с tenure уже может класть на студентов.
> 11. Being a TA requires an extraordinary amount of time
Зависит от специальности. Возможно у лириков дела плохи, объемы homework’ов велики. У технарей все может быть очень даже неплохо. Я, как правило, укладывался в 20 часов в неделю, иногда 10, иногда 40 — зависит от курса и желания TA делать/не делать что-то особенное для штудентов.
> 12. I tell my students to plan their dissertation committees with the job search in mind. They should pick professors who not only are skilled in the field of the dissertation, but who also have national and international reputations. Letters from those professors will count a great deal.
С рекомендациями так вообще везде. Рекомендация от светила лучше рекомендации от TA.